Стартап – як його розуміти і з чим не плутати

Тут я продовжую семінар Д. Довгополого щодо розкриття суті феномену стартапу і мінімального пояснення механізму його роботи/існування.

Отже, що таке стартап?

Це тимчасова компанія, що шукає успішну бізнес-модель.

Є дві відомі успішні нетехнологічні фірми-стартапи, які пройшли всі етапи залучення коштів як у Силіконовій Долині. Це Federal Express (FedEx) і Starbucks. Федекс мав 25 раундів інвест-переговорів, адже всі попередні рази він не спромігся зіпястися на ноги. Кажуть, що коли залишилося вже трохи грошей, його власник пішов і поставив той залишок в казино у Лас-Вегасі і виграв пристойну суму, якої вистачило оплачувати зарплату своїм працівникам ще 3 місяці. Таким чином приклад Федексу нас вчить бути до божевілля впертими. Але не забуваймо що 99.7% фірм/стартапів загинаються.

Ознаки стартапу:

  1. IP based
  2. Підприємливість
  3. Гнучкість
  4. Молода
  5. З великим потенціалом
  6. PAIN Killer (радикально нова технологія/продукт Paypal) or Vitamin (апгрейд, вдосконалення, відточення чогось наприклад skype)
  7. B2C (business to consumer) – продукт
  8. B2B (business to business)– продукт технологія

Технологічний стартап відрізняється від іншої команії:

1) інновація

2) можливість швидкого росту

3) дуже високі ризики

4) 99.7% всіх стартапів банкрутують.

На кожен 1 млрд. доларів інвестованих грошей у технологічний бізнес типу стартапів інвестори отримують лише 600 млн. доларів назад. Тобто рентабельність -40%.

Споживачі інноваційних продуктів

  • Innovators – 5%
  • Early adopters – 15%
  • Early majority – 30%
  • Late majority – 30%
  • Laggards – 20%

Що це означає? Кожен інноваційний продукт, аби стати стійким та успішним, повинен пройти поступово крізь ці категорії споживачів, починаючи з інноваторів. Їх завжди дуже мало і не більше 5%, часто їхня кількість соті відсотка. Наприклад коли вийшов фейсбук, то ним активно користувалося лише 15 000 людей – тобто це і були інноватори. Зараз Гугл+ має 250 мільйонну пасивну аудиторію, з яких 750 000 – це інноватори. Інноватори завжди роздупляють новий продукт, розвивають його і підтримують і просовують далі. Згодом естафету підбирають ранні прихильники (Early adopters), які створюють критичну масу для перетворення інноваційного продукту у масовий. Успіх тоді вже майже забезпечений.

Історія: рада директорів Гугл вирішили запустити власний відео-портал Гугл відео. Вони вирішили зразу охопити аудиторію більшості і не пройти ці всі етапи зростання. Один з тих, що там засідав, представник Sequoia Capital виходить і телефонує всім своїм знайомим кажучи: Гугл хочуть власний відео портал зробити, але через рік-два вони зазнають невдачі, тому якщо є якась фірма відео-агрегатор, давайте вкладемо в неї гроші, розвинемо її а потім Гуглу продамо. Так було створено youtube, який був проданий майже за 1.5 млрд. дол. Гуглу, після того, як Гугл Відео не принесло успіху.

Анектод в ай-ті сферу: скільки дизайнерів у Самсунга?

–       Двоє!

–       А що вони роблять?

–       Один тримає iPhone, а другий його обмальовує олівцем.

Advertisements

2 comments on “Стартап – як його розуміти і з чим не плутати

  1. viktoriyakravets коментує:

    Крута стаття, я і підозрювати не сміла про такі штуки =)
    Як доїси яйце – скажи:
    Де ходиш ти, де знаходиш
    Отаке от всяке цікаве і нове?

  2. crazyalien коментує:

    Ну це все ланцюгова реакція, як сказав один наш сучасник. Я записався в http://helpteam.org.ua/ де я можу безкоштовно, за умови допомоги, відвідувати всякі ай-ті/бізнес/цікаві штуки. Був на PM camp, де мене на хмарочосі Парус зацапали, і як подарунок за допомогу у організації того кемпу я отримав безкоштовний вхід на один день семінару від GrowthUp в офісі Майкрософту. От там я те і почув:)

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s