Ідеальне місто – продовження супер-лекції від Енріке Пеньялоса

enrique_penalosa_bogota
Продовження гостьової лекції Енріке Пеньялоси – сучасного найуспішнішого реформатора міста, радника багатьох мерів міст. Попередня клацайте тута.   Зараз декілька тижнів буде в Києві, щоб допомогти Попову у створенні стратегії м. Києва. Отже, поїхали:

Зміна “урбаністичної парадигми”:  не пішоходи йдуть через дорогу, а машини вриваються у публічний пішохідний простір.  Це дуже різні підходи до розуміння, які визначають, як думає і розвивається місто.

Tourist want to walk and see people 

Tourism is a pedestrian activity  – ці два пункти легко пояснюються необхідністю сучасних живих форумів. На питання Енріке в готелі, а де можна побачити людей, йому відповіли: “а знаєте, там то і там то є дуже гарний торговий центр….” – це неправильно, вважає Енріке, адже кожне сучасне велике місто має шопінг-моли, які у всіх країнах і містах однакі, з однаковою температурою цілорічною і майже схожим набором продуктів. Туристи цього не хочуть!

 Waterfronts never should be private – не можна мостити біля річки дорогу чи естакаду. Величезна помилка Києва на думку Енріке Пеньялоси в тому, що ми оточили нашу красиву річку дорогами бетонними дорогами і відрізали від неї пішоходів. Цікаво так, показує фотку нової естакади біля Дніпра і кривиться незадовільно коментуючи: «таке в Європі було 30 років тому».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклад Бостону і Біґ Діґ – мега проекту прокладання головної 5.6 км артерії міста під землею, аби вивільнити громадський простір. Вклали в це близько 20 млрд. доларів. Було дуже багато скандалів. Але вони це зробили! Детальніше на Вікіпедії http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Dig

Також Енріке Пеньялоса згадав про Ванкуверський Стенлі Парк (Stanley Park)  – один з найкращих у Новому Світі. До речі його площа на 10% більша за Центральний Парк Нью-Йорка, і він теж будувувався, як каже вікіпедія, з нуля і навмисно. А тепер це гордість міста.

 

Transport gets worse as a society gets rich – ну це через те, що з’являється дуже багато машин, мажорів, позашляховиків в місті (я б заборонив, як це десь є в Європі, позашляховиками габаритним в’їжджати на територію міста).

Transport policy

–          Advanced city: how to reduce car use

–          Ordinary city: how to reduce traffic jams

There should be a bus lane – only for public transport – жодних пересікань громадського з приватним транспортом. Хай багачі в машинах за 100 штук баксів дивляться зі своїх машин у пробці, як поруч по сусідній лінії швидко без затримок пролітає автобус з пасажирами. Це і вирішує проблему навантаження на місто. А й справді. Я завжди думав, що треба мати певний баланс і так далі, але Енріке Пеньялоса переконав у тому, що скільки автомагістралей не побудуєш, вони всі будуть забиті машинами. Тому треба навпаки їх обмежувати для користі більшості.  А також заборонити парковки в місті. That is the way how democracy works – підсумував лектор.

1 автобус з 100 пасажирами в 100 раз цінніший за 1 машину з 1 пасажиром. Від цього треба відштовхуватися.

Також щодо коротких і довгих маршрутів автобусів. Простий приклад: 1 машина їде 10 км = 10 машин, що їдуть 1 км.

І на закінчення, щодо того, що будуть протести і автомобілісти скажуть, що їхні права порушені, бо вони не мають де паркуватися. Але в Конституції не написано, що паркуватися це невідємне фундаментальне право кожної особи, а раз так, значить можна взагалі заборонити паркуватися по цілому місті. (хоча це занадто, але в загальному ідею думаю зрозуміють люде)

Advertisements

3 comments on “Ідеальне місто – продовження супер-лекції від Енріке Пеньялоса

  1. патриот коментує:

    Радує, що чужа людина нам підсказує те, шо повинне бути зрозумілим будь-якому чинавнику, якщо він не ідіот. Сумно, що у нас громадське обговорення організовується владою штучно, результати не обговорюються належним чином. не зберігшаються в інтернеті, не враховуються в роботі. Чому? Тому що все готуються під розподіл бюджетного пирога. А свої “пригодовані” будфірми не можуть пережувати все, а інших не можна допускати… Тому і тягнуть з стратегічними проектами (мостами, дорогами, розв”язками, “хрущевками”), щоб уміло процентів 50 відкусити для себе….

    • Roman Melnyk коментує:

      Але цю чужу людину запросив київський “вмер” Попов, так він хоче зробити більш публічною і обговорюваною свою діяльність. Хоча справді був проведений конкурс на перебудову центра Києва і дніпровських набережних і так далі. Але тут питання чисто політичне, а не бізнесове. Київ міг би давати приклад іншим містам, щось цікаве і розумне робити, але напевно через надмірну кількість бабла, мажорів, хабарів, хамла, він задихається і тому ніякі інновації, реформи не втілюватимуться так як мають. повільно і шаблонно будуть шкандибати нога об ногу, аби бодай якийсь прорив не зробити. сірість! але треба ж з чогось починати. може ця влада стане гноєм для трави, яка теж перегниє і ще раз перегниє і вже 3 покоління щось зробить)

      • патриот коментує:

        Повністю згоден з кожним словом. Дійсно, замість роботи всі рівні влади т.з “презентаціями” займаються та самопіаром. На вибори йдуть з популвськими необгрунтованими лозунгами, а потім – роками руками апарату готують стратегії, потім програми розвитку, потім-плани реалізації, потім бюджети для заходів і т.д. Це вже методика маніпулювання людьми. Відпрацьована, науково викладена для “еліти” і реалізована створеними “незалежними” політологічними інститутами, ЗМІ тощо Дякую за розуміння, а цьому сайту – за цікаву інформацію та можливість висловитися без заморочок з реєстрацією, паролями тощо.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s