Жорстоке небо – відгук на книжку Макса Кідрука

Жорстоке_небо

Макс Кідрук молодий і популярний український автор, який не боїться пробуватися в різних жанрах і писати щороку по одному роману. Дві його перші книжки – я прочитав за пару днів – Навіжені в Мексиці і Навіжені в Перу. Це було крутезні пригодницькі книжки в стилі Остапа Бендера.

Його останню книжку я читав 2.5 роки тому і вона називалася “Бот“. Нею я був розчарований. Я очікував, що з того часу автор зробить значний прогрес у стилістиці та способі викладу матеріалу, адже БОТ страждав значними вікіпедійними відхилення і безликими описами. Проте в Жорстокому Небі – майже те саме що і в БОТі, а саме: довжелезні ну-нецікаві розповіді, наративи і вступи до кожної локації, де щось відбувається. Наприклад, замість того, щоби сказати: “Діана прочитала імейл Марселя…” автор насолоджується “унікальними” деталями: “Діана запустила ноутбук і під’єдналась до безкоштовної готельної мережі wi-fi. З’єднання налагодилось миттєво. На пошті чекав e-mail від Марселя“. Але далі Макс Кідрук знущається ще більше: “Діана запустила Google, набрала в пошуковому рядку “PIKER” і нитиснула “ENTER”. На початку сформованого пошуковим сервером переліку посилань розташувалась англомовна стаття з електронної енциклопедії Wikipedia. Жінка клацнула по ній і прочитала“. Невже, це не можна більш лаконічно передати?

Тут я також бачу помилку українськи літ редакторів, які пропускають такі недопрацювання. Жорстоке небо могло б бути не 600 сторінок, а 300 – і всі від цього б тільки виграли.

IMAG0214

підпис автора на моєму примірнику

Саме завдяки таким затягнутим відступам, описам і епітитам, кількість діалогів надзвичайно мала. Я постійно шукав діалоги, пропускаючи фестиваль зайвих слів, а також всілякі намагання автора побавитися в знавця дешифрування звітів пілотів. Я хотів розвитку сюжету. А він постійно затягувався.

Зважаючи на те, що книжка українська і частково про Україну, я її прочитав і рекомендую іншим. Але читати варто більше з метою ознайомлення як українська література шукає себе і привідкриває нові горизонти. Щось справді нове чи довершене шукайте не в ній. На жаль.

10 comments on “Жорстоке небо – відгук на книжку Макса Кідрука

  1. Мар'ян Мельник коментує:

    о, а ти швидше за неї взявся ніж я очікував)
    але відгук не радує, шкода, що воно так
    але на рахунок Боту, то є там одна хороша штука – він все ж таки, досить напружений, тобто трилер, як не як, а цієї книги, ще не читав

  2. Roman Melnyk коментує:

    в метро фактично читав. Книжка цікаво написана, але всерівно місцями відверто слабкі моменти. Тому враження опісля не дуже сильне.
    а ти читав Твердиню?

  3. свиноматка коментує:

    дуже правдивий і точний відгук. Не стану читати, як і не читав бота. Це вправляння просто.

  4. invira коментує:

    Ну, Умнічка просто, а не Роман. :))) Ставлю Вам “Лайк”.
    Тонко підмітили, як Макс К., знову потішається над своїм читачем. Він ще б написав, що ГГ (Діана) думала – головою, і дивилася – очима! Щоб у читача, часом, не виникла підозра, що останнє можна робити якимось іншими органами тіла. )))
    А, я вже хотіла реабілітувати Кідрука в своїх очах, закачавши на комп. “Жорстоке небо”. Як добре, що перед новим *шок-драйвом* поцікавилась Вашою думкою, а, то мабуть моя сіра речовина, від такої деталізації, – “пішла б димом”. Ех, віщує моє серденько, що не буде у нас із творчістю Кідрука – Happy future. Точно, не буде!
    Я, ще не “скисла”, але, уже панічно боюсь почути, що на Україні нема реального чтива.
    Переконайте мене будь-ласка.

    • Roman Melnyk коментує:

      радий що врятував вам багато часу)
      щодо Кідрука. То я недавно прочитав Твердиню його. Книжка краща за Бота і Небо, але всерівно проявляються масні ляпи Кідрука в гіпер-непотрібній-деталізації і непродуманому сюжеті. Хоча якщо вам цікаво про цивілізації Майя, Ацтеки, Ельдорадо – то можна спробувати почитати. Книжка іде легше ніж Бот, але вона була написана до критикованого мною Неба – тому …) неясно.
      я читав укр мовну книжку про бізнес і стратегії – Прорив Андріана Сливоцького. Це американський топовий бізнес-консультант українського походження. Книжка гарна. УКУ видав. але це не художка.

      • invira коментує:

        Дякую, Романе за частинку Вашої уваги та пораду.
        Я – менеджер, тому гадаю, що “Прорив ” стане мені у нагоді. І можливо, я все таки загляну одним оком в “Твердиню ” (мабуть негоже так нехтувати цим автором, адже людина старалась…), бо у вільний час люблю бавитись художньою літературою. На сторінці, де Ви коментуєте “Бот” я просила поділитись улюбленою худ. літер. на укр. мові, та відповіді не було. Тепер розумію чому: Ви мабуть обираєте книги не для душі , а для розуму. Похвально. Щасти Вам, Романе, і ще раз дякую. ))))

        • Roman Melnyk коментує:

          Я якось забув про ваше прохання поділитися списком худ літетарути українською мовою, яке ви нагадали у коментарі вище і просили у коментарі під Ботом.
          Ви гарно зауважили, що я більше читаю “для розуму” книжки, хоча для душі я теж стараюся.
          Одною з останніх була на перетині душі і розуму – це книжка Мічіо Кайку “Фізика майбутнього” – вона просто бомба. Так розповідається про те, що нас найбільш ймовірно чекає до 2100 року. Я раджу для розширення кругозору і для вироблення технологічної чуйки і просто, щоби нейрони в мозку по-іншому попрацювали і подумали про технології.
          Ще рекомендую Джорджа Орвела “Колгосп тварин” і “1984”. Колгосп точно є укр мовою, а друга не пам’таю.
          Юрій Горліс-Горський – “Холодний яр” – прекрасна пригодницька патріотична і драматчна книжка.
          Еріх Марія Ремарк “Три товариші” і “На західному фронті без змін”
          Джек Лондон “Мартін Іден”
          Іван Багряний “Тигролови”
          Марія Матіос “Солодка Даруся” – не те що дуже хороша, але із сучасних то вона пристойна.
          Патрік Зюскінд “Парфумер: історія одного вбивці”.
          Ще є певні книжки але важко їх згадати. Просто останні роки читаю купу літератури по бізнесу. З неї би порадив Іцхака Адізеса – є українською мовою від KMBS.
          Якщо треба щось конкретне по бізнес-літературі, то можу зорієнтувати)

  5. А мені ну дуууууже сподобалась ця книжка Макса!!!!!!!!!!!!
    Все так реалістично, ніби все дійсно відбувалось перед очима!!!!
    Особливо, як Макс описав все про моменти, нюанси в авіації (я не спеціаліст, але дуже цікавлюсь).
    Обов’язково і з задоволенням перечитаю цю книжку ще через деякий час.
    Бажаю удачі і творчої наснаги М.К.!!
    P.S. На днях прочитав також його “Небратні” – дуже рекомендую, особливо, кому треба освіжити історію відносин росіян до українців до срср…

    • Roman Melnyk коментує:

      Дякую за відгук. Книжка хороша і деталі з авіації справді були захопливими)
      Небратні не читав – але можливо на подарунок комусь буде те що треба)

Залишити відповідь

